دکتر سزاوار

بهترین جراح زیبایی تهران

دکتر سزاوار

بهترین جراح زیبایی تهران

بایگانی
  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی به روش رینوپلاستی

عمل جراحی زیبایی بینی رینوپلاستی نامیده می‌شود. این عمل امروزه برای زیباتر شدن چهره افراد، داوطلبان زیادی پیدا کرده است. می‌توان گفت این عمل جراحی کاربردی‌ترین نوع جراحی پلاستیک و عمل‌های زیبایی است. این عمل جراحی حتما بایستی توسط پزشک متخصص جراحی پلاستیک فک و صورت و یا جراح متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود. نکته‌ای که در این زمینه اهمیت بسیاری دارد، انتخاب پزشک است. زیرا نتیجه دلخواه عمل جراحی زیبایی بینی تا حد بسیار زیادی به مهارت پزشک در انجام آن بستگی دارد. معمولا افراد تحقیقات زیادی در این زمینه انجام می‌دهند. از حاذق ترین و با تجربه ترین پزشکان در این زمینه تخصصی میتوان به  دکتر مهدی سزاوار جراح فک و صورت اشاره کرد.

آیا رینوپلاستی با عمل جراحی بینی متفاوت است؟

ارزانترین جراح رینوپلاستی در تهران

این موضوع وابسته به شرایط بیمار و به تشخیص پزشک معالج مشخص می‌شود. رینوپلاستی نوعی عمل جراحی است که با انتخاب شخصی بیمار انجام می‌شود. در این موارد بینی فرد تنها از نظر ظاهری ایرادهایی دارد. به همین دلیل این افراد به دنبال ایجاد تغییرات کوچک و دلخواه در بینی‌هایشان هستند. آن‌ها پس از مشورت با پزشک‌ در مورد انجام عمل زیبایی تصمیم‌گیری می‌کنند.

در عمل جراحی درمانی بینی، فرد بیمار از انحراف تیغه بینی به طور مادرزادی یا در اثر ضربات وارد شده رنج می‌برد. موقعیت‌های دیگری چون شکستگی بینی و پولیپ از دیگر مواردی است که به عمل جراحی بینی نیاز دارد. پولیپ ،توده‌های خوش‌خیم  است که در بینی به وجود می‌آید و مشکلات تنفسی برای بیمار ایجاد می‌کند. عمل جراحی بینی می‌تواند با عمل زیبایی نیز همراه شود. ذکر این نکته دارای اهمیت است که همیشه در رینوپلاستی الویت ،عملکرد بینی است و در صورت احتمال وجود کوچکترین آسیب به سیستم تنفسی بینی عمل زیباسازی بینی انجام نخواهد شد.

چرا ظاهر بینی برخی افراد نامتناسب است؟

بهترین دکتر متخصص رینوپلاستی در تهران

دکتر مهدی سزاوار با توجه به تجربه و مهارت تخصصی شان ، به خوبی قادر به  تشخیص تناسب فرم و اندازه بینی با سایر اجزای صورت هستند.یک بینی با شکل خاص ممکن است در صورت یک نفر متناسب به نظر برسد. اما همان بینی در صورت فرد دیگری نامتعارف باشد و نقطه ضعفی در زیبایی چهره وی به شمار برود. ارتفاع نوک بینی، زاویه بین لب و بینی، عرض بینی، پره‌های بینی و … مواردی است که در تعیین مدل متناسب با چهره افراد تأثیرگذار است. پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی تغییراتی در تمام جوانب را در نظر می‌گیرد. ایجاد این تغییرات به صورت حرفه‌ای اهمیت بسیاری در زیبایی چهره بیمار خواهد داشت. این موضوع از دیگر مواردی است که اهمیت انتخاب بهترین پزشک برای انجام این عمل جراحی را تعیین می‌کند

روش جراحی باز رینوپلاستی چگونه است؟

رینوپلاستی بدون جراحی چیست

رینوپلاستی عمل جراحی است که در طی آن تقریبا تمام قسمت‌های بینی از نظر اندازه و تقارن و شکل بررسی می‌شود. پره‌ها  و پل بینی و نوک بینی تغییر می‌کند. این تغییرات باعث ایجاد ظاهری زیبا و متعادل برای بینی می‌شود.

پزشک متخصص در انجام رینوپلاستی به روش باز، با ایجاد یک شکاف ظریف روی فضای بین دو سوراخ مشغول به کار می‌شود. این شکاف بسیار کوچک است و پس از گذشت زمان تنها به صورت یک خط کم رنگ مشاهده می‌شود. جای این زخم اصلا جلب توجه نمی‌کند. پس از ایجاد شکاف حفره بینی به دو قسمت تقسیم می‌شود. سپس پوست بینی به سمت بالا کشیده می‌شود تا دسترسی به داخل بینی ساده‌تر شود. در مرحله بعدی با توجه به معاینات قبل از عمل، تغییرات لازم ایجاد می‌ گردد. اسپلینت نوار آتل یا گچی است که برای حفاظت از بینی بعد از عمل در مرحله آخر روی آن قرار می‌گیرد. اسپلینت معمولا یک هفته روی بینی باقی می‌ماند.

لازم به ذکر است که در برخی موارد تیغه وسط بینی (سپتوم) غضروف کافی برای تقویت نوک بینی ندارد. به همین دلیل جراح نمی‌تواند تغییرات لازم را در این قسمت ایجاد کند. در چنین مواقعی جراح از غضروف‌های پیوندی برای تقویت نوک بینی استفاده می‌کند.

روش جراحی بسته رینوپلاستی به چه صورت است؟

در این روش از عمل جراحی نوسازی بینی، تغییرات لازم از طریق برش‌هایی که داخل بینی ایجاد می‌شود، پیاده‌سازی خواهد شد. در این مدل عمل زیبایی ،هیچگونه زخم خارجی به وجود نمی‌آید. این شیوه معمولا برای برطرف کردن ایرادهای جزئی به کار می‌رود. دوره نقاهت این نوع عمل جراحی کم‌تر از جراحی باز رینوپلاستی است.

تشخیص اینکه کدام نوع از جراحی زیبایی برای بیمار بهتر است برعهده جراح است. دکتر مهدی سزاوار با در نظر گرفتن تمام شرایط بهترین روش انجام عمل جراحی را تعیین می‌کنند. بنابراین به ایشان اعتماد کنید. شما می‌‌توانید با خاطری آسوده، ایجاد تغییرات مطلوب و دستیابی به بهترین نتیجه را به ایشان بسپارید.

 

منابع

 

https://www.webmd.com/beauty/cosmetic-procedures-nose-job-rhinoplasty#1

https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/rhinoplasty

https://www.healthline.com/health/rhinoplasty

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی